اخبار مد و فشنبرندها و طراحان

هفتهٔ مُد عربی و نگاهی به آیندهٔ صنعت مُد در دوبی

ارزش صنعت مد امارات حدود ۵۰ میلیارد یورو برآورد می‌شود. رویدادهایی نظیر هفتهٔ مُد دوبی، مسیر را برای رسیدن به صنعت مُد جهان هموار می‌کند.

مانوئل آرنو، مدیر نسخهٔ عربی مجله ووگ درباره صنعت مد در دوبی می‌گوید: «دوبی به مرکز مهمی برای تمامی کشورهای عربی تبدیل شده است. آنها به اینجا می‌آيند و کسب و کار راه می‌اندازند و می‌بینید که انرژی و جنب و جوش بسیار خوبی در جریان است و نکتهٔ واقعا جذابِ هفتهٔ مُد عربی، همین تنوع گزینه‌هاست.»

هفتهٔ مُدِ عربی، یکی از رویدادهای برجستهٔ اینجاست برای نمایشِ خلاقیتِ استعدادهای بومی و بین‌المللی، رویدادی که هر ساله ۱۰ هزار تماشاگر دارد.

دفترِ آماتو، برندِ مطرح جهانی که برای بیانسه،‌ شکیرا، و کِیتی پِری لباس طراحی کرده، در دوبی قرار دارد. طراح اصلی این برند که زادهٔ فیلیپین است فورنای وان است.

فورنای دوبی را محل الهامبخشی برای کار خود می‌داند و الی صعب، طراح مشهور لبنانی هم حالا با شرکت امعارِ دوبی روی یک پروژه تازه کار می‌کند. الی صعب می‌گوید: «معتقدم دوبی بسیار تأثیرگذار است نه فقط در زمینهٔ مُد بلکه برای بسیاری چیزها. اینجا کلان‌شهری است که همه‌چیز در آن با سرعت توسعه پیدا می‌کند.»

برای بسیاری از برندهای حاضر در اینجا، اخلاق کاری و انصاف در صنعت مُد یکی از اولویت‌ها است. گوشاپیا، (GoShopia) یک بازارچهٔ اینترنتی است که طراحان و برند‌هایی با رویکرد اخلاق‌مدار را دور هم جمع کرده است.

آراچلی گاله‌گو، بنیانگذار گوشاپیا می‌گوید:‌ «می‌خواهیم نگاه‌ به مُد را اساساً عوض کنیم تا مردم بدانند که می‌توان هم خوب لباس پوشید و نسبت به زیست‌بوم مسئولیت‌پذیر بود، تا دوبی یکی از کانون‌های مُد بشود.»

دوبی امیدوار است تا برداشتن گامی بلند در این زمینه جای خود را روی نقشهٔ مُدِ دنیا پیدا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا