سبک زندگی
موضوعات داغ

خصوصیات افراد بر اساس ماه تولد آنها و طالع شناسی ماه تولدشان

طالع شناسی ماه های تولد

 

حتماً شما هم درباره خصوصیات افراد بر اساس ماه تولد آنها و طالع شناسی شان چیزهایی شنیده اید. در این مقاله می خواهیم یک طالع شناسی کامل بر اساس نماد ماه های تولد شما داشته باشیم.

شاید قبلاً مقاله های خیلی زیادی درباره نماد ماه های تولد، طالع هر کدام از متولدین ماه های فروردین تا اسفند، حالات آنها، ویژگی های شخصیتی و چیزهایی از این قبیل خوانده باشید اما این مقاله در ری ری استایل با بقیه مقاله ها فرق دارد و آن این است که در این مقاله نمی‌خواهیم فقط چند عبارت کلیشه‌ای درباره متولدین هر ماه بنویسیم و رد شویم، ویژگی‌های مقاله این است که:

  1. اول توضیح می دهیم اصلاً این نمادها برای هر ماه از کجا پیدا شده اند
  2. طالع شناسی بر اساس ماه تولد چه تاریخچه ای دارد و چقدر قدمت دارد؟ آیا یک چیز جدید است یا چند هزار سال پیش هم سابقه داشته است؟
  3. نماد ماه های تولد در تقویم های باستانی چه بوده است؟ آنها را در یک جدول مرتب برای شما آماده کرده ایم
  4. بعد از توضیح درباره نماد هر ماه تولد، در یک بخش جداگانه، توضیح داده‌ایم هر کدام از این نمادها چه معنی دارند. مثلاً اگر گفته‌ایم سیاره حاکم بر فروردین ماهی ها مریخ است، توضیح داده‌ایم این به چه معناست.

فهرست مطالب

طالع شناسی ماه تولد از کجا پیدا شد؟. 1

نماد ماه های تولد در تقویم باستان.. 2

طالع و شخصیت بر اساس ماه تولد. 3

طالع و نماد متولد ماه فروردین.. 4

طالع و نماد متولدین ماه اردیبهشت… 5

طالع و نماد متولدین ماه خرداد. 6

طالع و نماد متولدین ماه تیر. 7

طالع و نماد متولدین ماه مرداد. 8

طالع و نماد متولدین ماه شهریور. 9

طالع و نماد متولدین ماه مهر. 10

ویژگی‌های متولدین ما آذر و نماد ماه تولد آن ها 11

متولد ماه دی و شخصیت دی ماهی.. 12

طالع شناسی و نماد متولد ماه بهمن.. 13

خصوصیات و نماد متولد ماه اسفند. 14

خلاصه و جمع بندی.. 15

 

طالع شناسی ماه تولد از کجا پیدا شد؟

اولین نکته ای که درباره نماد و طالع شناسی ماه های تولد باید بگویم این است که بسیاری از گفته هایی که درباره متولدین ماه های مختلف گفته می شود بنیاد علمی درست و حسابی ندارد و خیلی نمی توان به آن اعتماد کرد. فقط می توان از جنبه سرگرمی به آن نگاه کرد البته بعضی از آنها هم ناشی از افسانه سرایی های انسان های باستانی هستند که بر اساس صورت های فلکی که در ماه های مختلف و به خاطر گردش زمین به دور خورشید پدید می آمد، نوشته شده اند.

هر کدام از ملت ها، از ملت های چینی، هندی، یونانی و مصری برای خود داستان ها و افسانه هایی درباره صورت های فلکی، ستاره ها، سیاره های هفتگانه و چیزهای مختلف پدید آورده بودند و سعی می کردند شخصیت افراد و سرنوشت کودکان را بر اساس زمان تولدشان تفسیر کنند و آینده آنها را پیشگویی کنند.

پس اولین نکته این است که به این اطلاعات نباید طوری نگاه کنید که انگار حقیقت محض هستند و نکته دوم این است که منشا آن ها افسانه های باستانی و عقاید چند هزار ساله انسان ها هستند نه چیز های آزمایش شده.

اما با این وجود حتی اگر از جنبه سرگرمی هم به این داستان ها پیشگویی ها و طالع بینی ها نگاه کنیم باز هم جذابیت و رازآلودگی خاص خود را دارند. ما هم بر همین اساس طالع و نماد ماه تولد را بر اساس زودیاک ۱۲ گانه توضیح می دهیم تا ببینید متولدین هر ماه چه شخصیتی دارند و چطور باید با آنها تعامل کنید.

همچنین می توانید با دانستن طالع ماه تولد خود، سنگ انرژی، شخصیت درونی، و ویژگی های طالع تان، رفتاری در پیش بگیرید که کمتر شکست بخورید و زندگی شاد با آرامش، موفقیت و سود بیشتری در پیش داشته باشید. هرچند خیلی لازم نیست درباره آن زیاده روی کنید! اما اگر گوشه چشمی هم به آن داشته باشید اتفاق خاصی نخواهد افتاد. خب حالا وقت این است که سراغ نماد ماه های تولد و ویژگی های هر کدام از متولدین ماه های فروردین تا اسفند برویم.

 

نماد ماه های تولد در تقویم باستان

اولین تقویم که انسان ها پدید آوردند به سی هزار سال قبل می رسد اما نماد ماه های تولد که اکنون هم رواج دارد به حدود دوازده هزار سال قبل برمی گردد که در آن، ماه ها را بر اساس جایگاه خورشید در منطقه البروج تعیین می کردند.

هر کدام از ماه های تولد که ما امروز آنها را با تاریخ شمسی یا میلادی می شناسیم پیش از این با نماد برج شناخته و معرفی می‌شدند. برج ها در واقع صورت فلکی بودند که  در آن ماه از سال، خورشید در آن منطقه که به نام آن صورت فلکی نامگذاری شده بود حضور داشت. در واقع زمین با گردش به دور خورشید به مرور از دوازده منطقه فرضی عبور می کرد که هر کدام از آنها را بر اساس یکی از صورت های فلکی که در آن منطقه تجلی بیشتری داشت نامگذاری کرده بودند. از اینجا بود که برج ها متولد شدند.

مثلاً در ماه فروردین، زمین در ناحیه ای از دایره البروج قرار دارد که ساکنان آن، خورشید را در منطقه متعلق به صورت فلکی حمل می بینند. در اردیبهشت خورشید در منطقه متعلق به صورت فلکی ثور است و به همین ترتیب تا دوازدهمین ماه.

نام هر ماه و انطباق آن با برج ها را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

برج صورت فلکی

و نماد ماه تولد

ماه
حَمَل بره فروردین
ثَور گاو اردیبهشت
جَوزا دوپیکر خرداد
سَرَطان خرچنگ تیر
اَسَد شیر مرداد
سُنبُله دوشیزه شهریور
میزان ترازو مهر
عَقرَب کژدم آبان
قَوس کمان آذر
جَدْی بزغاله دی
دَلو دلو بهمن
حوت ماهی اسفند

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع می توانید درباره عبارتهای منطقه البروج و دایره البروج جستجو کنید.

 

طالع و شخصیت بر اساس ماه تولد

اما می رسیم به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مربوط به طالع بینی و موضوع مربوط به نماد ماه های تولد یعنی شخصیت افراد بر اساس ماهی که در آن متولد شده اند. از ماه فروردین شروع می کنیم تا اسفندماه:

فروردین

طالع و نماد متولد ماه فروردین

لیست ویژگی‌ها

متولد : نوزاد طبیعت

سمبل : قوچ

شعار : من هستم

ستاره حاکم : مارس (مریخ)

عنصر وجود : آتش

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : آهن

سنگ خوش یمن : الماس، یاقوت

رنگ محبوب : قرمز، صورتی روشن

عدد خوش یمن : ۹

گل محبوب : رز سرخ

روز مبارک : سه شنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد فروردین

قبل از هر چیز باید خیلی مختصر توضیح دهیم زودیاک چیست. در طالع بینی دیدگاهی وجود دارد که می گوید روح در سیر تکامل خود از فروردین ماه شروع می‌کند و تا اسفند ماه رشد پیدا می کند. یعنی متولدین فروردین ماه جوان ترین نوع روح را دارند اسفند ماهی ها روحی متکامل. البته این به معنای نقص نیست بلکه به معنای ویژگی های مربوط به خود است

وقتی در لیست ویژگی های متولد فروردین ماه می گوییم نوزاد طبیعت است به همین معنی است و بدین خاطر به آن ها نوزاد طبیعت گفته می شود که جوانترین روح را دارند.

سمبل این ماه قوچ یا همان حمل است که در واقع برگرفته از صورت فلکی این ماه است. شعار آنها این است که «من هستم» چون سر زنده اند و به زندگی اهمیت ویژه می دهند. متولدین فروردین انرژی خود را از مریخ می گیرند و عنصر وجودی آنها آتش است. عشق آتشین برای فروردینی ها کاملا طبیعی است. آن‌ها شخصیت کاردینال دارند یعنی خود را محور هر چیزی قرار می دهند اما این به معنا نیست که غرور بی جا داشته باشند. سنگ آنها الماس است سنگی گرانبها و نماد قدرت و ثروت. گل محبوبشان رز سرخ است. رز سرخ نماد عشق است و شور عاشقانه همچنین توانایی جنسی.

اردیبهشت

طالع و نماد متولدین ماه اردیبهشت

لیست ویژگی‌های متولد اردیبهشت

متولد : طفل شیرخوار طبیعت

سمبل : گاو نر

شعار : همه چیز مال من است

ستاره حاکم : ونوس (زهره)

عنصر وجود : خاک

شخصیت : ثابت

فلز وجود : مس

سنگ خوش یمن : یاقوت کبود

رنگ محبوب : آبی آسمانی، صورتی، بنفش

عدد خوش یمن : ۶

گل محبوب : رز صورتی

روز مبارک : جمعه

 

توضیح نمادهای ماه تولد اردیبهشت

در ویژگیهای متولد اردیبهشت گفتیم متولد اردیبهشت طفل شیرخوار طبیعت است چون روح او در دوره شیرخوارگی است. یعنی دوره‌ای که دوست دارد همه چیز را تجربه کند و همه چیز را برای خودش می خواه.د هر چیزی را که ببیند، دوست دارد به دست بیاورد. گاهی می‌خواهد همه چیز را مثل کودکان بچشد و در در دهان بگذارد!

اردیبهشتی ها حواس پنجگانه قوی‌ای دارند و از آنها به بهترین شکل استفاده می کنند و لذت می برند. آن‌ها مثل یک کودک شیرخوار به خوردن علاقه دارند. مثل یک کودک شیرخوار اهل داد و فریاد هستند!

سمبل آنها گاو نر است که از همان صورت فلکی ثور گرفته شده است. شعار آنها این است که همه چیز مال من است و من دارم! مثل کودک شیرخوار ای که هر چیزی را به دست می گیرد و برای خودش می خواهد. از اشیا گرفته تا والدینش یا دوستانش و لباس هایش.

انرژی شان را از سیاره زهره می گیرند شخصیتی نسبتاً ثابت دارند و به امور مالی علاقه زیادی دارند. از هر چیزی بهترینش را می خواهند از غذا گرفته تا شریک عاطفی! معمولاً اهل هنر و موسیقی هستند و هنجره‌ای قوی هم دارند.

اگر اردیبهشتی هستید مراقب باشید خودخواه نباشید و بیش از اندازه به مادیات توجه نکنید!

خرداد

طالع و نماد متولدین ماه خرداد

نمادهای ماه تولد خرداد

متولد : کودک طبیعت

سمبل : دوقلوها

شعار : من فکر میکنم

ستاره حاکم : مرکوری (عطارد)

عنصر وجود : هوا

شخصیت : راوی

فلز وجود : جیوه

سنگ خوش یمن : زمرد کبود

رنگ محبوب : زرد، سبز، آبی

عدد خوش یمن : ۵

گل محبوب : کاملیا

روز مبارک : چهارشنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد خرداد

متولدین خرداد در چرخه زودیاک اندکی رشد کرده اند و از دوره شیرخوارگی عبور کرده اند و حالا کودک طبیعت شده اند. سمبل آنها دو پیکر است که باز هم برگرفته از صورت فلکی دو پیکر در دایره البروج است. شعار خردادی ها این است که من فکر می‌کنم چرا که روح آنها اکنون در حال کشف جهان اطراف خود است.

شخصیت آنها راوی است پس سخنران خوبی هستند. برای همین هم شغل‌هایی مثل خبرنگاری،  تدریس و چیزهایی که به این ویژگی مربوط است، برای آنها مناسب است. یکی از ویژگی مهم آنها این است که دو شخصیت دارند که کاملا باهم دیگر متفاوت است. اهل رویاپردازی و تصور و تجسم آرمان‌های خود هستند و قابلیت این را دارند که همزمان چند کار انجام دهند. عاشق مهمانی هستند و تجربه کارها اما خیلی به عمق ماجرا علاقه ندارند و در سطح می‌مانند.

تیر

طالع و نماد متولدین ماه تیر

نمادهای ماه تولد تیر

متولد : تازه بالغ طبیعت

سمبل : خرچنگ

شعار : من احساس می کنم

ستاره حاکم : ماه

عنصر وجود : آب

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : نقره

سنگ خوش یمن : مروارید

رنگ محبوب : سایه ای از رنگهای خاکستری و آبی و سبز

عدد خوش یمن : ۲

گل محبوب : بنفشه، لی لی

روز مبارک : دوشنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد تیر

تیر ماهی ها در چرخه رشد در زودیاک به مرحله چهارم رسیده اند و بین کودکی و بلوغ در حال دوران هستند. در این دوره روح آن‌ها آرام آرام یاد می‌گیرد چطور با بزرگسالی خود کنار بیاید. سمبل آنها خرچنگ یا همان سرطان است. صورت فلکی ای که طبق افسانه های باستانی حاصل پرتاب کردن خرچنگی توسط هرکول به آسمان است.

شعار آنها من احساس می‌کنم است چون به تازگی دارند با هیجانات دوران نوجوانی و جوانی آشنا می شوند. عنصر وجودی آنها آب است یعنی انسان هایی بسیار لطیف هستند و احساساتی. گذشته ها را به خاطر می سپارند و گاهی حسرت زیادی نسبت به چیزهایی که در گذشته رخ داده می خورند.

شخصیت آنها کاردینال است یعنی اهل ریاست طلبی هستند. اهل خندیدن و خنداندن هستند اما گاهی نیز خیلی زود رنجیده خاطر می شوند. احساسات آنها مدام در حال تغییر است چون سیاره آنها ماه است که مدام در حال چرخش است و عوض می شود. اهل هنر هستند. موفقیت آنها در گروه کنترل احساساتشان است و تنظیم روابطشان و فراموش کردن گذشته های بد.

 

طمردادالع و نماد متولدین ماه مرداد

نمادهای ماه تولد مرداد

متولد : جوان طبیعت

سمبل : شیر (اسد)

شعار : من اراده می کنم

ستاره حاکم : خورشید

عنصر وجود : آتش

شخصیت : ثابت

فلز وجود : طلا

سنگ خوش یمن : یاقوت زرد

رنگ محبوب : رنگ های غروب خورشید

عدد خوش یمن : ۱

گل محبوب : آفتابگردان

روز مبارک : یکشنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد مرداد

متولدین ماه مرداد در چرخه تکامل روح زودیاک، حالا دیگر حسابی رشد کرده اند و به دوره جوانی رسیده اند. ستاره ای که بر آنها اثرگذار است خورشید است به خاطر همین پر انرژی و خونگرم هستند و مثل خورشید بقیه را دور خود جمع می کنند و دوباره مثل خورشید سخاوتمند و بخشنده هستند.

مردادماهی ها خیلی رک و صادقند و اهل دروغ و خیانت نیستند. آن ها حالت محوری و رهبری دارند. نمادشان شیر و اسد است این یعنی قدرت بالا و اعتماد به نفس زیاد. این چیزی است که در مرداد ماهی ها ممکن است به غرور تبدیل شود و اجازه ندهد برای کارهای اشتباه عذرخواهی کنند و مشکل را به عهده بگیرند. برای همین ممکن است همیشه سعی کنند مشکلات را گردن دیگران بیاندازند.

مرداد ماهی ها باید مراقب این موارد باشند و میل به برتری را مثل شیر کنترل کنند. آن‌ها عاشق چیز های لوکس هستند اما گاهی هم لجباز می شوند. اگر خودشان را مدیریت کنند در بسیاری از شغل ها موفقیت چشمگیری خواهد داشت.

شهریور

طالع و نماد متولدین ماه شهریور

نمادهای ماه تولد شهریور

متولد : بالغ طبیعت

سمبل : فرشته

شعار : من تجزیه و تحلیل میکنم

ستاره حاکم : ولکان و مرکوری عطارد

عنصر وجود : خاک

شخصیت : راوی

فلز وجود : پلاتین

سنگ خوش یمن : عقیق سبز

رنگ محبوب : سایه ای از خاکستری، سبز، نقره ای

عدد خوش یمن : ۵

گل محبوب : فورگت منوت

روز مبارک : چهارشنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد شهریور

شهریور ماهی ها دیگر فرزند بالغ طبیعت شده‌اند. نماد آن‌ها فرشته است و حالا که روح آنها به اندازه کافی رشد کرده است، می‌توانند به خوبی تجزیه و تحلیل کنند. ستاره حاکم بر آنها مرکوری یا همان عطارد است. عطارد باعث شده است دقت و نظام زیادی داشته باشند و اهل استدلال و تحلیل و تفکر باشند.

این که عنصر آنها خاک است نشان می‌دهد بیش از آنکه به رویاپردازی باور داشته باشند اهل امور واقعی هستند و دنباله رو اموری که نتایج عینی دارد. از تلاش و تمرکز آنها روی کارهای عملی است و تلاش شان رسیدن به اهداف خود. در این مسیر تا حدی ممکن است بی رحم شوند!

شهریور ماهی ها انتقاد را بر نمی‌تابند و گاهی عیب‌های خودشان را برای خودشان پنهان می کنند. گاهی اوقات بیش از اندازه سخت گیر می شوند و پشتکار و تلاش شان باعث می شود موفقیت از هر چیزی برایشان مهم تر باشد. از آدم های تنبل بدشان بیاید و معمولاً آدم هایی آنتایم به موقع هستند.

مهر

طالع و نماد متولدین ماه مهر

نمادهای ماه تولد مهر

متولد : با آرمان ازدواج

سمبل : ترازو

شعار : من تعادل برقرار میکنم

ستاره حاکم : ونوس (زهره)

عنصر وجود : هوا

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : مس درخشان

سنگ خوش یمن : الماس، اوپال

رنگ محبوب : بژ، قهوه ای

عدد خوش یمن : ۶

گل محبوب : رز سفید

روز مبارک : جمعه

 

توضیح نمادهای ماه تولد مهر

متولدین ماه مهر متولدین متولدین ماهی هستند که صورت فلکی ملکه عدالت بر آنها حاکم است. سمبل آنها هم ترازو یا میزان است. برای همین بسیار دنبال برقراری عدل و نظم و ترتیب هستند .البته به این معنی نیست که خودشان انسانهای همیشه متعادلی هستند، ممکن است گاهی خوب گاهی بد گاهی شاد گاهی غمگین باشند.

دنبال صلح هستند. فداکار و بخشنده اند و تلاش می کنند نظم و ترتیب را به همه جا برگردانند. در کارهای شخصی خود معمولاً آدم های منظمی هستند، برای همین هم امیدوارند و ایده آل گرا. روح آن‌ها مذکر و مثبت است و ذهنی قوی دارند. سیاره آنها زهره است برای همین اهل زیبایی ها هستند چون زهره به سیاره عشق معروف است.

تحمل انتقاد را ندارند و جوش می آورند اما عاشق طبیعت و کمک رساندن و یاری رساندن به دیگران هستند. فداکاری و بخشندگی بخشی از وجود آن هاست و گاهی اوقات بیش از اندازه خود را وقف دیگران می کنند!

آبان

طالع و نماد متولدین ماه آبان

 

نمادهای ماه تولد آبان

سمبل : عقرب

شعار : من آرزو میکنم

ستاره حاکم : پلوتو

عنصر وجود : آب

شخصیت : ثابت

فلز وجود : آهن

سنگ خوش یمن : سیلیس

رنگ محبوب : قرمز تیره

عدد خوش یمن : ۹

گل محبوب : ارکیده، رازقی

روز مبارک : سه شنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد آبان

نماد آبانی ها عقرب است؛ صورت فلکی که نشان از قوت، راز نگهداری، شخصیتی ثابت و همچنین اثر گذاری روی بقیه دارد. از توانایی های جالب آبانی ها  این است که می‌توانند روی بقیه اثرگذار باشند. اگر از این ویژگی به خوبی استفاده کنند می‌توانند متقاعد کننده ها و رهبران بسیار خوبی باشند و اگر از آن استفاده منفی کنند تبدیل به سوء استفاده گران از دیگران خواهند شد!

آدم های عمیقی هستند. عنصر آنها آب است یعنی اهل احساسات هستند. ممکن است زودرنج باشند. شاید در مواقع درگیری و بحث آرام و ملایم باشند اما بعد از اینکه صبرشان تمام شود به شدت عصبانی می شوند.

از مکالمات عمیق فلسفی بیشتر استقبال می کنند تا گفتگو های بی معنی و ساده. راز نگهدار هستند. ممکن است اهل کینه و انتقام گیرنده باشند اما دنبال علت و ریشه هر چیز می گردند و می توانند به راحتی احساسات طرف مقابل را تحلیل کنند. شهرت را دوست دارند اما کارمند خوبی نخواهند شد و بهتر از کارفرمای خود باشند. آدم های سخاوتمندی هستند و به تقسیم کردن دارایی های خود با دوستانشان و دیگران علاقه دارند.

آذر

ویژگی‌های متولدین ما آذر و نماد ماه تولد آن ها

 

نمادهای ماه تولد آذر

متولد : با آرمان کسب اطلاعات

سمبل : اسب با سیمای انسان

شعار : من می بینم

ستاره حاکم : ژوپیتر (مشتری)

عنصر وجود : آتش

شخصیت : راوی

فلز وجود : قلع

سنگ خوش یمن : فیروزه

رنگ محبوب : ارغوانی

عدد خوش یمن : ۳

گل محبوب : میخک

روز مبارک : پنج شنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد آذر

متولد ماه آذر آرمانش اطلاعات بیشتر و فهم بیشتر از جهان است. می‌توان آن را انسانی فلسفی نامید. نمادی اسطوره ای دارد با انسانی که نیم تنه پایین او اسب است و کمانی در دست دارد. روح آن‌ها مثبت و مذکر است پس خوشبین و بیدارند. برای همین سخنران خوبی خواهند بود.

ستاره آنها مشتری است پس آزادی خواه و استقلال‌طلبی مهم ترین ویژگی شخصیت آنهاست. کنترل گری را تاب نمی آورند. سنت گریز هستند و فقط مسیر خودشان را می روند. میل شخصی آنها و تصمیماتی که می گیرند و از هر چیزی مهمتر است، برای همین در شغل هایی که نیاز به تبعیت دارند موفق نمی‌شوند و بهتر است کار شخصی خودشان را داشته باشند و رهبر خود باشند.

آن‌ها کارفرمای خوبی خواهند شد اما چون از تعهد و مسئولیت پذیری گریزانند ممکن است با شکست مواجه شوند شاید نیاز به شریکی داشته باشند تا آنها را هدایت کند. ممکن است آذرماهی ها گاهی تنبل باشند! از یادگیری و یاد دادن لذت می برند. فلسفی و عمیق تر و همچنین اهل بازی سرگرمی و خوشگذرانی و سفر هستند. باهوشند اما مهمترین ویژگی آنها این است که دوست دارند مثل آتش آزاد و شعله ور باشند و گریزان از مسئولیت و فرمانبرداری!

دی

متولد ماه دی و شخصیت دی ماهی

 

نمادهای ماه تولد دی

متولد : با آرمان تجربه کردن

سمبل : بز

شعار : من به کار می گیرم

ستاره حاکم : ساترن (زحل)

عنصر وجود : خاک

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : سرب

سنگ خوش یمن : عقیق رنگارنگ

رنگ محبوب : سیاه، قهوه ای

عدد خوش یمن : ۸

گل محبوب : ماگنولی

روز مبارک : شنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد دی

نماد دی ماهی ها حیوانی اسطوره‌ای است با نیم تنه بالایی بز و دم ماهی. دی ماهی ها در نیمه اول زندگی خود کمتر می توانند احساساتشان را بروز دهند اما بعد از آن همچون یک ماهی که در آبِ احساسات غوطه ور است، یاد می گیرند چطور احساسات خود را بروز دهند.

سیاره آنها زحل است؛ سیاره ای سرد و نماد سختگیری و قانونمندی. سیاره ای که به آنها موفقیت ثروت و شهرت را نوید می دهد. دی ماهی ها قدرت نفوذ بر بقیه دارند و رهبران خوبی هستند. انسانهای سخت کوشی اند و به رشد مالی می رسند. با مشکلات مواجه می شوند و فرار نمی کنند.

انسانهایی بسیار مسئولیت پذیر هستند اما وابستگی شدیدی به سنت‌ها و رسوم و قانون دارند. به خانواده اهمیت می دهند و دوستان صمیمی کمی دارند. در ابراز احساسات ضعیف اند اما در واقع انسان های احساساتی هستند. شاید نتوانند دیگران را آنچنان که هستند بپذیرند.

ویژگی‌های منفی آنها این است که می‌توانند از سنت های نادرست و قوانین کورکورانه تبعیت کنند بدون اینکه آنها را زیر سوال ببرند. قدرت طلب اند و تودار اما از عدالت طلبی و مدیریت خوششان می آید.

بهمن

طالع شناسی و نماد متولد ماه بهمن

 

نمادهای ماه تولد بهمن

متولد : با آرمان ایده آلیستی

سمبل : مرد و دلو

شعار : من می دانم

ستاره حاکم : اورانوس

عنصر وجود : هو

شخصیت : ثابت

فلز وجود : اورانیوم

سنگ خوش یمن : یاقوت کبود

رنگ محبوب : آبی آسمانی

عدد خوش یمن : ۴

گل محبوب : نرگس

روز مبارک : شنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد بهمن

متولدین ماه بهمن آکواریوس هستند. نماد آنها صورت فلکی دلو است که مردی است که یک دلو (سطل آبکشی) در دست دارد و از داخل آن آب می ریزد. هدف اصلی که بهمن ماهی ها دارند نجات بشریت و زمین است. کار اصلی که انجام می‌دهند آگاهی دادن و بهتر کردن زندگی انسان هاست.

این افراد به موضوعات ماورایی علاقه دارند و ذاتاً توانایی های ماورایی خوبی دارند. سیاره اورانوس که نماد بهمن ماهی هاست، تنها سیاره در منظومه شمسی است که جهت چرخش آن برعکس دیگر سیاره هاست پس بهمن ماهی ها انقلابی هستند و آدم های عجیب و غریب با اهداف تغییر و تخریب گذشته ها!

می توان آنها را دارای شخصیتی یاغی، استقلال طلب و آزادیخواه دانست که با کنترلگری به شدت مشکل دارند. اما در عین حال فداکار متعهد و معتقد هستند. آنها آرمانگرایی غیر مادی دارند برای همین بسیار کنجکاوند و گاهی سخاوتمند و صمیمی  می شوند. مادیات کمتر برایشان مهم است و بیشتر در پی کشف حقیقت هستند. عاشق یادگیری اند اما نیاز به خلوت کردن دارند. گاهی کله شق می شوند اما به هنر و خلق کردن چیزهای جدید و آثار هنری علاقه زیادی دارند. اگر خوب خود را مدیریت کنند، می توانند منشا تأثیرات زیادی باشند و انقلابی به پا کنند!

اسفند

خصوصیات و نماد متولد ماه اسفند

 

نمادهای ماه تولد اسفند

متولد : با آرمان تفویض

سمبل : ماهی

شعار : من باور دارم

ستاره حاکم : نپتون

عنصر وجود : آب

شخصیت : راوی

فلز وجود : تشعشعی از فلزات مصنوعی

سنگ خوش یمن : زمرد

رنگ محبوب : سایه آبی و سبز دریایی

عدد خوش یمن : ۷

گل محبوب : لی لی، بنفشه

روز مبارک : پنجشنبه

 

توضیح نمادهای ماه تولد اسفند

بالاخره نوبت به آخرین ماه سال رسید و توضیح ویژگی های شخصیتی اسفند ماه. نماد  متولدین اسفند دو ماهی است که در جهت مخالف هم شنا می کند. این نماد می تواند نشان دهد در آنها ویژگی های متضادی درجریان است. ماهی در آب زندگی می کند و آب به معنی احساسات فراوان است.

اسفند ماهی ها در احساسات فوق العاده اند. برای دیگران بیش از اندازه فداکاری می‌کنند و این ممکن است باعث شود به تبدیل به شخصیت های ایثارگر شوند و خودشان را فدا کنند پس باید در این زمینه متعادل باشند.

خلاقیت زیادی دارند. در تجسم، نویسندگی، مجسمه سازی و هنر موفق خواهند بود و به طور ذاتی به متافیزیک علاقه دارند و شهود ذاتی قوی دارند. احساسات آنها بسیار بالاست روحشان ظرافت بالایی دارد تا حدی که انرژی های منفی به شدت روی آن‌ها اثر می گذارد.

همدل هستند و حمایتگر. با دیگران سازگاری زیادی دارند. عاشقان پرسوز و گدازی هستند که به کیفیت رابطه بیش از کمیت آن اهمیت می دهند و در رابطه هم باز به مسائل معنوی اهمیت بیشتری می‌دهند تا مادیات.

در کل انسانهای بسیار رمانتیکی هستند اما زودرنج. باید مراقب باشند که توسط دیگران به سلطه در نیایند و احساساتشان خدشه دار نشود.

 

خلاصه و جمع بندی

در این مقاله از ری ری استایل درباره نماد ماه های تولد صحبت کردیم. ابتدا درباره تاریخچه این نوع طالع بینی مطالبی نوشتیم و بعد گفتیم این نمادها اصلا از کجا پیدا شده اند و چه تاریخی دارند؟ و افسانه ها و اسطوره های پشت آنها چیست؟

‌به طور مختصر گفتیم نباید به آنها به شکل یک واقعیت صددرصد درست نگاه کرد. بیشتر از جنبه سرگرمی باید به آنها نگاه کرد و از آنها درس گرفت و چیزهایی آموخت اما آنها را محور فعالیت های خود، تصمیم گیری‌ها و انتخاب ها قرار نداد.

در ادامه هم نماد های ماه های تولد و ویژگی هایی مانند سیاره آن ماه، سنگ جواهرات، رنگ، گل و چیزهای دیگر مربوط برای متولد هر ماه از سال را توضیح دادیم. امیدواریم از این مقاله کامل لذت برده باشید خوشحال خواهیم شد اگر نظرات شما را در کامنت های این مقاله بخوانیم پس حتماً نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر از این مقاله خوشتان آمد، لینک آن را برای دوستانتان هم بفرستید. موفق باشید و شاد.

 

فهرست مطالب

طالع شناسی ماه تولد از کجا پیدا شد؟. 2

نماد ماه های تولد در تقویم باستان.. 3

طالع و شخصیت بر اساس ماه تولد. 4

طالع و نماد متولد ماه فروردین.. 4

طالع و نماد متولدین ماه اردیبهشت… 6

طالع و نماد متولدین ماه خرداد. 7

طالع و نماد متولدین ماه تیر. 8

طالع و نماد متولدین ماه مرداد. 10

طالع و نماد متولدین ماه شهریور. 11

طالع و نماد متولدین ماه مهر. 12

طالع و نماد متولدین ماه آبان.. 13

ویژگی‌های متولدین ما آذر و نماد ماه تولد آن ها 15

متولد ماه دی و شخصیت دی ماهی.. 16

طالع شناسی و نماد متولد ماه بهمن.. 17

خصوصیات و نماد متولد ماه اسفند. 19

خلاصه و جمع بندی.. 20

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا